Travian Answers

Začni tvým dotazem

Vyhledávání podle otázek

Pro nalezení odpovědi nejprve zvol hlavní kategorii a poté podkategorii. V případě, že odpověď nenajdeš, můžeš nás kontaktovat.

Mám otázku k...

Konkrétně by mě zajímalo:

Vyhledávání v mapě stránek

Preferujete spíše vyhledávání za pomoci mapy stránek, kterou znáte ze svých oblíbených webů? Žádný problém, jednoduše použijte mapu stránek, abyste našli svou odpověď.

Vlastnosti artefaktů

Každý hráč může vlastnit 3 artefakty, z toho maximálně jeden s účinkem na celý účet.

Více artefaktů může získat pouze přebráním vesnice, ve které se artefakt nachází. V tomto případě budou aktivní pouze 3 nejstarší artefakty, z toho 1 unikátní či s účinkem na celý účet.

Pokud na vesnici působí dva stejné artefakty, tak funguje pouze artefakt, který má účinek na vesnici (tzv. malý artefakt). Bonusy artefaktů se nesčítají.

Architektovo tajemství

Stronger buildings

Budovy jsou odolnější proti útokům katapulty a beranidly. Na Div světa tento artefakt nepůsobí, ale velký a unikátní artefakt působí na ostatní stavby ve vesnici s Divem světa.

  • Architektovo malé tajemství (Účinek: vesnice) – budovy jsou 4x odolnější
  • Architektovo velké tajemství (Účinek: účet) – budovy jsou 3x odolnější
  • Architektovo obrovské tajemství (Účinek: účet) – budovy jsou 5x odolnější

Sedmimílové boty

Faster troops

Jednotky se pohybují rychleji.

  • Rychlé sedmimílové boty (Účinek: vesnice) – jednotky jsou 2x rychlejší
  • Rychlejší sedmimílové boty (Účinek: účet) – jednotky jsou 1.5x rychlejší
  • Nejrychlejší sedmimílové boty (Účinek: účet) – jednotky jsou 2x rychlejší

Teleskop

Better spies

Zvědi, Equites Legáti a Slídiči jsou silnější při špehování cizích vesnic a při bránění vesnice proti vyšpehování. Dále vám umožňuje na shromaždišti vidět, jaký typ jednotek útočí na vaši vesnici.

  • Malý teleskop (Účinek: vesnice) – špehové mají 5x lepší špehovací schopnosti
  • Velký teleskop (Účinek: účet) – špehové mají 3x lepší špehovací schopnosti
  • Unikátní teleskop (Účinek: účet) – špehové mají 10x lepší špehovací schopnosti

Dietní plán

Less hungry troops

Jednotky spotřebují méně obilí.

  • Malý dietní plán (Účinek: vesnice) – jednotky spotřebují o 50% méně obilí
  • Velký dietni plán (Účinek: účet) – jednotky spotřebují o 25% méně obilí
  • Speciální dietní plán (Účinek: účet) – jednotky spotřebují o 50% méně obilí

Bonifácova armáda

Faster troop training

V kasárnách, stájích a dílnách se jednotky cvičí rychleji.

  • Malá Bonifácova armáda (Účinek: vesnice) – jednotky se cvičí o 50% rychleji
  • Velká Bonifácova armáda (Účinek: účet) – jednotky se cvičí o 25% rychleji
  • Gigantická Bonifácova armáda (Účinek. účet) – jednotky se cvičí o 50% rychleji

Skladníkův sen

Great warehouse or great granary plan

Přidává schopnost stavět velký sklad a velkou sýpku.

  • Skladníkův malý sen (Účinek: vesnice)
  • Skladníkův velký sen (Účinek: účet)
  • tento typ nemá unikátní artefakt

Zmatení nepřítele

Cranny + random aim

Artefakt zvyšuje kapacitu úkrytu a nemůže být útočníkem zaměřena žádná budova kromě Divu světa a pokladnice.

  • Malé zmatení nepřítele (Účinek: vesnice) – kapacita úkrytu je 200x větší.
  • Velké zmatení nepřítele (Účinek: účet) – kapacita úkrytu je 100x větší.
  • Neskutečné zmatení nepřítele (Účinek: účet) – kapacita úkrytu je 500x větší. Útočník nemůže mířit na pokladnici.

Útočník bude mít vždycky možnost mířit na konkrétní budovy (dle úrovně shromaždiště), protože náhodnost střelby katapultů se řeší až při dopadu útoku. Pokud artefakt nebude ve vesnici aktivní, katapulty budou střílet na budovy, které útočník vybral pří posílání útoku. V případě, že artefakt bude ve vesnici aktivní, katapulty se budou chovat podle těchto pravidel:

  • Pokud útočník zamíří na surovinové pole, může trefit jakékoli surovinové pole.
  • Pokud útočník zamíří na budovu uvnitř vesnice, může trefit jakoukoli budovu uvnitř vesnice.
  • Pokud útočník zamířil na div světa, tak ho vždycky trefí
  • Pokud útočník zamířil na pokladnici a obránce má malý nebo velký artefakt, tak ji trefí. V případě, že obránce má unikátní artefakt, útočník trefí nějakou budovu uvnitř vesnice.

Bonifácova skleróza

Artefact of the fool

Tento artefakt svůj účinek mění každých 24 hodin a může mít účinek jákéholiv jiného artefaktu, kromě Skladníkova snu. Stejně tak je náhodně vybíráno, jestli účinek bude na účet nebo vesnici.

Malý artefakt (Bonifácova mírná skleróza) může dostat také negativní účinek, např. vojáci budou chodit pomaleji nebo budou mít větší spotřebu obilí. Unikátní artefakt (Bonifácovat těžká skleróza) může dostat pouze pozitivní účinek. Pokud by se objevil negativní účinek, artefakt se deaktivuje.

Velikost pozitivních bonusů záleží na typu artefaktu a jaké má hodnoty, např. Sedmimílové boty můžou mít hodnoty 1,5x nebo 2x. Negativní bonusy jsou opačné, tedy např. 2x větší spotřeba nebo 100x menší úkryty.

  • Bonifácova mírná skleróza – můžou naskočit i negativní vlasnosti.
  • Bonifácova těžká skleróza – můžou naskočit pouze pozitivní vlastnosti.

Upozornění: I když budete mít Bonifácovu mírnou sklerózu, která se počítá jako malý artefakt a stačí na ni pokladnice na úrovni 10, tak pro přebírání platí, že v době, kdy má účinek na účet, se počítá jako velký artefakt - tzn. pokud již vlastníte jiný velký či unikátní artefakt, Bonifácovu sklerózu s aktuálním účinkem na účet nepřeberete. Také platí, že pokud máte velký artefakt a Bonifácova skleróza se přepne na účinek na účet, máte funkční pouze ten starší artefakt.


Našli jste, co jste hledali?

Ano   Neutrální   Ne

Byla odpověď snadno pochopitelná?

Ano   Neutrální   Ne

Byl překlad dobrý a srozumitelný?

Ano   Neutrální   Ne