Travian Answers

Začni tvým dotazem

Vyhledávání podle otázek

Pro nalezení odpovědi nejprve zvol hlavní kategorii a poté podkategorii. V případě, že odpověď nenajdeš, můžeš nás kontaktovat.

Mám otázku k...

Konkrétně by mě zajímalo:

Vyhledávání v mapě stránek

Preferujete spíše vyhledávání za pomoci mapy stránek, kterou znáte ze svých oblíbených webů? Žádný problém, jednoduše použijte mapu stránek, abyste našli svou odpověď.

Výroba a použití vojska

Obsah

Výroba různých druhů jednotek

Použití jednotek

Výroba různých druhů jednotek

Tato stránka vysvětluje, jak vycvičit různé druhy jednotek, kde je vycvičit a jak je použít.

Základní jednotky

Pro používání jednotek potřebujete shromaždiště, které je také požadavkem pro postavení kasáren, ve kterých pak můžete jednotky vycvičit.

Po postavení kasáren ve vesnici můžete trénovat základní jednotky:

Základní jednotky
Legionnaire Legionář Římské jednotky
Clubswinger Pálkař Germánské jednotky
Phalanx Falanga Galské jednotky

Další jednotky - jak funguje výzkum

Abyste získali další typy jednotek, musíte:

  • postavit budovy vyžadované pro ten konkrétní typ jednotky
  • vynalézt jednotku v akademii. Výzkum jednotek je drahý - konkrétní ceny a doby výzkumů najdete v akademii.
  • vycvičit jednotky v příslušné budově (vysvětleno dále na této stránce)

Poznámka: výzkum musíte provést v každé vesnici, ve které ten typ jednotky chcete vyrábět. Výzkumy z jedné vesnice neplatí pro ostatní vesnice. Po přebrání vesnice jsou všechny výzkumy ztraceny (i v případě, že si přeberete svoji vlastní vesnici).

Pěchota - kasárny

Pěchota se staví v kasárnách. Nejprve ale musíte nové typy jednotek vyzkoumat v Akademii.

Další typy pěchoty
Praetorian Pretorián Římské jednotky
Imperian Imperián
Spearman Oštěpař Germánské jednotky
Axeman Sekerník
Scout Zvěd
Swordsman Šermíř Galské jednotky

Jízda - stáje

Po postavení zbrojnice získáš možnost postavit stáje, ve kterých se trénují veškeré jízdní jednotky.  Stáje také potřebuješ k výzkumu jízdy.

Jízda
Equites Legati Equites Legáti Římské jednotky
Equites Imperatoris Equites Imperatoris
Equites Caesaris Equites Caesaris
Paladin Rytíř Germánské jednotky
Teutonic Knight Teuton jezdec
Pathfinder Slídič Galské jednotky
Theutates Thunder Theutates blesk
Druidrider Druid jezdec
Haeduan Haeduan

Stroje - dílna

Ke stavbě strojů budete potřebovat dílnu. Nejprve je ale samozřejmě také musíte vyzkoumat v akademii.

  • Beranidla jsou jediné jednotky, které můžou zničit zeď/hráz/palisádu.
  • Katapulty jsou jediné jednotky, které můžou zničit budovy. Zničení paláce nebo rezidence je nutné k přebrání vesnice.
Stroje
Battering Ram Římské beranidlo Římské jednotky
Fire Catapult Ohnivý katapult
Ram Germánské beranidlo Germánské jednotky
Catapult Katapult
Ram Dřevěné beranidlo Galské jednotky
Trebuchet Válečný katapult

Jednotky na expanzi

Existují dva typy jednotek, které můžete použít na rozšíření svého impéria:

Osadníci:

  • můžou založit vesnici na prázdném políčku; nově založená vesnice má pouze hlavní budovu (stejně jako vesnice, se kterou začínáš)
  • osadníci NEVYŽADUJÍ výzkum v akademii

"Kecalové" (senátor, náčelník, kmenový vůdce):

  • můžou být využívání ke snižování loajality ostatních vesnic a k jejich přebírání
  • kecaly musíte nejprve vyzkoumat v akademii. Výzkum kecalů je velmi drahý. Měli byste si přečíst informace níže dříve než je začnete zkoumat.

Osadníci a kecalové se trénují v paláci nebo rezidenci.

V rezidenci můžeš vytrénovat 3 osadníky NEBO 1 senátora/vůdce/náčelníka na úrovni 10 a další 3 osadníky či 1 senátora na úrovni 20. Palác umožňuje výcvik osadníků a senátorů na úrovních 10, 15 a 20.

Pro zjištění, kolik expanzních slotů už jsi použil, zkontroluj záložku Expanze v paláci nebo v rezidenci.

Jednotky pro expanzi
Senator Senátor Římské jednotky
Settler Osadník
Chief Kmenový vůdce Germánské jednotky
Settler Osadník
Chieftain Náčelník Galské jednotky
Settler Osadník

Použití jednotek

Všechny jednotky mají své konkrétní útočné a obranné hodnoty. Každá jednotka se tedy hodí k jinému účelu a je vhodné je podle toho i používat.

Kromě toho má každá vesnice také základní obranu. To znamená, že i vesnice bez jakýchkoliv jednotek může zabíjet útočící jednotky. Na základní obranu vesnice má vliv i palác/rezidence, zdi a populační bonus.

Obrana

Některé jednotky (Legionář, Pretorián (Římané); Oštěpař, Rytíř (Germáni); Falang a Druid jezdec (Galové)) jsou označovány jako defenzivní. Jsou to jednotky daného národa, které mají nejlepší obranu. Některé mají lepší obranné hodnoty proti pěchotě, některé proti jízdě. Nejjistější je mít kombinaci obou typů jednotek, abyste se dokázali bránit pěším, jízdním i kombinovaným útokům.

Pokud na vás někdo zaútočí, všechny jednotky ve vesnici se účastní obrany proti útočícím jednotkám, pokud nemáte nastavené uhýbání jednotek (funguje pouze v hlavní vesnici a pouze pokud máte zakoupený Bonifácův klub a zapnuté uhýbání). Můžete pomoct i s obranou jiné vesnice (své či spoluhráčovy) tak, že do ní jednotky pošlete jako podporu. V takovém případě se ale ujistěte, že dorazí ještě před útokem. Sehnání velkého množství obranných jednotek proti většímu útoku je nejlepší způsob, jak přežít útok s co nejmenšími škodami.

Podpory můžete stáhnout na shromaždišti. 

Výzbroj jednotek můžete vylepšit ve zbrojnici v jejich domovské vesnici a zvýšit tak jejich obranné schopnosti.

Útok

Některé jednotky (Legionář, Imperián, Equites Imperatoris, Equites Caesaris (Římané); Pálkař, Sekerník, Teuton rytíř (Germáni); Šermíř, Theutates Blesk a Haeduan (Galové)) se ozačují jako útočné. Vyznačují se tím, že zpravidla působí větší škody při útoku než v obraně.

Výzbroj jednotek můžete vylepšit ve zbrojnici v jejich domovské vesnici a zvýšit tak jejich útočné schopnosti.

Útočit můžete dvěma způsoby:

Loupeže

Loupeže se obvykle používají, když je vaším primárním cílem ukrást suroviny. Jednotky přepadnou vesnici, poberou co největší množství surovin, které unesou a utečou zpátky domů. Boj s obránci není prioritou, ale samozřejmě k němu také dochází.

Loupeže můžete použít i v případě, že chcete obránci způsobit nějaké ztráty, aniž byste sami ztratili příliš mnoho vojáků. Například pošlete loupež předtím, než dorazí ostatní jednotky.

Nejlepší farmicí jednotky:

Ačkoli Rytíř není zrovna útočná jednotka, dají se také používat k farmení surovin, protože mají velkou nosnost. Stejně jako Theutates bleskové a další jízdní jednotky můžou být v počátcích hry využíváni na zabijení nepřátelských pálkařů, kteří mají opravdu hodně slabou obranu proti jízdě.

Normální útoky

Normální útoky můžete samozřejmě také používat na farmení, ale u nich je prioritou boj a zabití všech nepřátel, až poté se útočníci porozhlédnou po surovinách, které by mohli ukrást. Znamená to tedy, že se dají očekávat větší ztráty na obou stranách.

Normální útoky

  • boj probíhá do doby, dokud nezemřou všichni vojáci na jedné straně
  • můžou být osvobozeni zajatci z pastí (pokud přežije alespoň 1 útočící jednotka)
  • v jejich průběhu můžou být ničeny zdi a/nebo budovy (za pomoci beranidel a/nebo katapultů)
  • v jejich průběhu může být snížena loajalita a přebrána vesnice (za pomoci senátora, vůdce či náčelníka)

Zdi přidávají obranný bonus. Při boji je tedy vhodné používat beranidla, která zničí zeď a sníží tak obrannou sílu, což ve výsledku znamená menší ztráty na straně útorníka. Na počtu beranidel záleží, jestli se z útoku stane drtivá porážka nebo slavné vítězství. Čím více beranidel pošlete, tím rychleji bude zeď zbořena.

Přeírání vesnic najdete detailněji popsané v článku "Dobývání vesnic".

Špehování

Špehové (Římané: Equites Legáti, Germáni: Zvěd, Galové: Slídič) můžou být využíváni ke špehování nepřátel nebo obraně před ostatními špehy

Špehy můžete poslat na průzkum do nepřátelské vesnice s jedním z těchto dvou úkolů:

  • zjistit jednotky, suroviny a kapacitu úkrytů
  • zjistit jednotky a obranné struktury (zeď, palác/rezidence a shromaždiště)

Pokud má obránce ve vesnici vlastní špehy, můžou průzkumníci zemřít. Pokud zemře aspoň jeden špeh, obránce se o špehování dozví. Pokud přežije alespoň jeden špeh, útočník se dozví všechny požadované informace.

Abyste věděli, že vás někdo špehoval, je vhodné mít v každé vesnici několik zvědů (5-30). V důležitých vesnicích (hlavní vesnice, multicropy, vesnice s armádou) je dobré mít špehů mnohem více, třeba i několik set, abyste zabránili tomu, že vás někdo vyšpehuje a bude vědět, co v té vesnici máte.

Poznámka: Prvních 90 sekund po vyslání útoku/loupeže/podpory/špehování můžete pohyb na shromaždišti zrušit. Po zrušení se vám jednotky ihned začnou vracet zpět domů. Po uplynutí těchto 90 sekund už pohyb nejde nijak zrušit!


Našli jste, co jste hledali?

Ano   Neutrální   Ne